maandag 27 juli 2015

Deel 7

Vervolgens moet alles goed worden geschuurd en daarna gespoten of geverfd.


Om het een beetje echt te laten lijken wordt het hele schip geweatherd (verweerd met roest)
Met 4 verschillende roest kleuren krijgt het schip een uiterlijk van een hard werkend schip.
Normaal zal zo'n schip door het personeel aan boord wel beter worden onderhouden want niemand wil natuurlijk o zo'n roestbak werken.
Ik laat het echter allemaal zo want zelf vind ik het wel erg leuk.
Het dekhuis achterop krijgt ook een verweerd uiterlijk en er wordt ook ng wat werktuig bij gezet wat is gemaakt van wat afval.


Bolders e.d. maak ik van messing buis wat dan uiteindelijk bovenop wordt dicht gesoldeerd.



Als het geheel is afgekoeld zet ik de bolder in mijn boortol en werk de gesoldeerde bovenkant netjes of tot een bolle kant.



En zo maak ik dan de ene bolder na de andere.
Er komt van styreen ook nog een voetplaat onder, die wordt dan samen met de bolder in en aan het dek verlijmd met epoxy. 
Ze worden dan eerst in de primer gespoten en vervolgens in de kleur waarvan ik denk dat het de juiste kleur is.



Ook de bolders krijgen een verouderings/gebruik look dus weer alle kleuren roest er bij en maar smeren.

Als alles geweatherd is dan ziet het geheel er zo uit.


Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten