donderdag 26 februari 2015

Deel 2:

Nu komt de opbouw aan de beurt.
Dekhuis wordt opgebouwd uit styreenplaat van 2mm.
De schacht voor het stuurhuis is open van binnen.
Zo kan daar later altijd nog de bedrading doorheen voor de navigatieverlichting.


De opbouw krijgt vorm.
Styreen wordt verlijmd met MEK of chloroform.


Het wordt tijd om eens te kijken of alles waterdicht is.
Eerst wordt het onderschip in de rode menie gespoten zodat er geen water in het multiplex kan dringen wat later voor problemen kan zorgen.


Omdat het een zeer hanteerbare maat is past het schip ook mooi in een speciebak vol met water. Nu controleren we de waterdichtheid.




Altijd weer een opluchting als er geen drup water binnen komt.

De binnenkant daar wonen ook mensen.
Die spuiten we in de grijze grondverf zodat ook later de binnenkant goed beschermd is tegen eventueel indringend vocht.


De buitenkant van de romp wordt in de epoxie gezet.
Het kan nu een stootje hebben want deze laag wordt keihard, laat zich echter lastig schuren maar ja, modelbouw is er niet voor het gemak, wel voor het plezier.


Als het geheel netjes is geschuurd dan komt er een eerst laag verf op.
Toevallig had ik nog een bus zwart staan dus die er op leeg gespoten.


Nu kijken waar nog lekken zitten die moeten worden geplamuurd en geschuurd.
100% glad hoeft dit schip niet te zijn, het is een werkschip met butsen, deuken en roest.



wordt vervolg












Geen opmerkingen:

Een reactie posten